diumenge, 21 de maig de 2017

PORTAFOLI D' ALEJANDRO SAURAT

Falta molt poc per a finalitzar l'última avaluació, i això significa també acabar el curs després de quasi nou mesos d'estudi, deures, treballs i exàmens i posar fi la meua primera etapa a l'IES Joanot Martorell.

Aquest ha sigut un any amb algunes decepcions i frustracions referents a les notes, però no es pot comparar amb la resta de moments que han fet aquest curs un bon any. He conegut a molta gent, he aconseguit notes que no pensava que aconseguiria en algunes assignatures.


En aquestos moments em sembla mentida que ja estic fent l'última entrada al blog, encara recorde com si fóra ahir el moment d'utilitzar aquesta ferramenta online d'expressió que al començament del curs no em convencia molt, però al final he canviat d'opinió i ara pense que és una forma d'aprendre a redactar i d'expressar-se adaptada a les noves tecnologies.


Les següents entrades son les que considere millors, ja siga pel tema o perquè les considere millor redactades:


PRIMERA

Aquesta la he triaada perquè va ser amb la que vaig començar i per açò li tinc un poc d'estima.

http://portafoli21c16-17.blogspot.com.es/2016/10/altre-any-pero-diferent-ha-acabat.html


ALTRE ANY MÉS, PERÒ DIFERENT

                                                   
     Ja ha acabat agost, per tant, les vacances i ja toca tornar a la rutina. Ara cal posar-se les piles i començar aquesta nova etapa amb ganes i energia per a traure les millors notes i afrontar el curs de la millor manera possible. Aquest any ja no puc fer com l’any passat que no estudiava quasi i a soles el dia o els dos dies  abans del control. Ara cal preparar-se per als controls dia a dia, poquet a poquet, repassant la lliçó que ha explicat anteriorment el professor a classe per a no trobar-se amb un suspens el dia que et donen les notes dels exàmens.

     Enguany quan vaig vore que no hi havia llibre de valencià em va sorprendre molt i no sabia com s’anava a plantejar el curs. Al principi pensava que a soles anàvem a fer anàlisi de poesies i textos d’autors catalans i valencians significatius o a donar les classes amb diapositives. Em resultava estrany, però ara m’adono que pot ser una bona manera d’aprenentatge i estudi que fa que calga que estigues estar atent i estar treballant a casa diàriament.



    Quan començàrem a fer anàlisi dels poemes no em va resultar costos, perquè l’any passat amb la meua professora de valencià vam fer molts anàlisi de textos i de poemes, ja que a ella l’apassionava la literatura valenciana. Alguns dels poemes que hem analitzat a classe aquest any ja els vaig analitzar jo el curs passat, com el poema de ‘’ La garsa i l’esmerla’’ de Joan Roís de Corella, del que ens va posar la professora una cançó que era una versió del poema, cantat per Raimon (https://www.youtube.com/watch?v=HJIAC8CmQ68).

SEGONA
La següent entrada la he elegida perquè em dóna molts bons recors del viatge a Andorra


ESTUDIANTS VIATGERS

Aquesta última setmana vam anar la majoria dels alumnes de tercer i quart de l'ESO i els de primer de batxillerat a l'excursió tan desitjada cap a Andorra que va durar quatre dies. En consqüència la setmana que ve cal que fem fer algun que altre examen i intentar recuperar les classes perdudes demanant apunts i fent els deures retardats per a enganxar-se al tren.

En aquesta excursió el pitjor de tot va ser el viatge ja que per a arribar a Andorra vam passar quasi huit hores de martiri a l'autobús, quan vaig arribar a l'hotel i vaig baixar de l'autobús i em vaig possar dret ja no sentia les meues cames i caminava d'una manera un tant estranya. El segon pitjor va ser, ja com un dels tòpics dels adolescents, no tindre connexió a internet des del telèfon perquè el Wi-Fi de l'hotel no arribava a la meua habitació i va caldre que m'apropara al marc de la porta i elevar al telèfon per a poder llegir els missatges. Una cosa que no podem deixar passar és que per a ser un hotel de quatre estrelles les estalactites de dos centímetres de pols en la part de baix dels mobles no passaven inadvertides.

Per l'altra banda, cal contrastar que ha sigut el millor viatge de la meua vida perquè he passat quatre dies magnífics amb els meus amics, antics i nous, fent nombroses activitats en les que vaig passar una bona estona i que no havia fet mai com esquiar o anar a un balneari.

TERCERA
Aquesta última entrada la he triada perquè al meu parèixer es la millor de totes les entrades que he fet, ja que és un text argumentatiu en el que faig una reflexió sobre el per què la gent tria el batxillerat i perquè la trobe molt ben redactada i exposada.

http://portafoli21c16-17.blogspot.com.es/2017/02/que-faig-en-batxillerat.html

QUÈ FAIG EN BATXILLERAT?

Portem ja la mitat del curs i encara hi ha gent que té dubtes sobre el seu futur, no sap qué carrera fer o ni tan sols sap qué assignatures elegir per al següent curs. Per això cal que tots fem una reflexió : què estic fent a batxillerat?
Actualment existix, per desgràcia, un gran nombre d'estudiants que no sap qué fer en el futur però ja te una petita orientació, per aquesta raó han volgut elegir el batxillerat i no un cicle formatiu, un grau o deixar els estudis. Però hi ha una altra reflexió que també caldria fer: per què no tenen les idees clares? A mi se m'ocorren tres raons:
1) Falta de vocació
2) Falta d'interés 
3) Falta de motivació
Aquesta setmana m'agradaria tractar l'últim factor ja que normalment sempre li tira la culpa a l'estudiant però també cal que ens parem a pensar en els professors. És molt possible que l'estudiant no tinga les idees clares però i pot ser per això tinga més dificultats en aconseguir notes altes, però es pot complicar encara més si tens algun professor que et presione massa i et recorda en quasi totes les clases que no pot entendre què fas a classe i l'inútil que pots arribar a ser.
La meua conclusió és que encara que l'alumne no tinga molt interés en una assignatura el que hauria de fer el professor és tractar que al final li agafe gust en lloc de fer que l'odie més. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada